Webinars

Webinar.jpgHeu sentit a parlar dels webinars?

La paraula webinar és un terme anglès que va crear Eric R Kolb ajuntant les paraules “web” (World Wide Web) i la paraula “seminar” (seminari). Era un terme que li servia per donar nom a les reunions en línia de la seva empresa. Actualment el webinar no es pot entendre com una videoconferència, ni com una reunió en línia que substitueix la del lloc de treball.

Els weminars van més enllà i canvien la intereactuació similar a una sala de reunions per una interactuació davant d’un ordinador, a casa o a la feina per discutir, informar-se, formar-se o per, fins i tot, comprar, promocionar-se en línia o fer rodes de premsa. Amb l’avantatge que poden tenir més de cent participants.

Crear un webinar és fàcil. Cal tenir connexió a internet, un ordinador i un programari específic. N’hi ha algun que és molt intuïtiu i fàcil de fer servir com Anymeeting, que a més a més, és gratuït. Aquest programa, com la majoria, permet compartir pantalla i aplicacions i alhora interactuar a tots els participants siguin on siguin del món. Aquest és un avantatge important ja que ofereix un espai enriquidor de diàleg, intercanvis, aprenentatges i evita la informació unidireccional. D’altra banda si no es pot participar en directe de l’esdeveniment, es pot accedir a la gravació que es genera.

 No obstant, abans de dur a terme un webinar cal conèixer quins elements són els principals perquè sigui un èxit. Cal tenir uns objectius clars, cal saber qui serà el públic potencial i haver pensat com fer-los arribar la convocatòria (correu electrònic, xarxes socials,…) i quin tipus de registre se’ls demanarà. Cal haver estructurat el webinar tenint en compte que un dels reptes és mantenir l’atenció dels participants ja que no hi ha comunicació directa visual, ni llenguatge corporal, cal tenir un guió amb un contingut interessant per a les persones que hi participaran i amb paraules clau en els moments adequats. Cal promoure la participació activa de les persones registrades i cal facilitar-los informació complementària, sinó durant el webinar, posteriorment.

Tot i que sembla molta feina, un cop se n’ha desenvolupat algun no en té i els resultats acostumen a ser molt satisfactoris. D’aquí que cada vegada siguin més les institucions, especialment les educatives, i les empreses que els utilitzen.

Deixa un comentari